Αθλητισμός και σωστή διατροφή

Όλοι οι άνθρωποι πρέπει να φροντίζουμε την υγεία μας και κατ’ επέκταση τη διατροφή μας. Πολύ περισσότερο όσοι ασχολούνται ερασιτεχνικά και βεβαίως επαγγελματικά με τον αθλητισμό.

Μάλιστα, πλέον είναι απαραίτητο σε όλους τους αθλητές που είναι γραμμένοι στα διάφορα αθλητικά σωματεία και σε ομάδες να εκδίδουν και να έχουν μαζί τους την κάρτα υγείας αθλητή, η οποία βεβαιώνει την καλή κατάσταση της υγείας τους και τους επιτρέπει να συμμετέχουν τόσο στις προπονήσεις όσο και στους αγώνες των ομάδων τους.

Στην έκδοση αυτού του πιστοποιητικού συμβάλλουν και οι καρδιολόγοι ΕΟΠΥΥ που είναι εκεί για τους αθλητές και με ένα απλό ραντεβού, εύκολα και γρήγορα, προχωρούν στην έκδοση της εν λόγω κάρτας.

Φυσικά, στην καλή υγεία των αθλητών συμβάλλει και η καλή διατροφή από την οποία δεν γίνεται να λείπουν βασικά συστατικά.

  • Καταναλώνουμε υδατάνθρακες

Οι υδατάνθρακες είναι το βασικό καύσιμο κάθε αθλητή, αφού μετατρέπονται σε γλυκόζη και αποθηκεύονται στους μύες ως γλυκογόνο. Αυτό το γλυκογόνο χρησιμοποιείται για ενέργεια καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησης.

Προτιμάμε λοιπόν μια διατροφή που το 70% των θερμίδων προέρχεται από υδατάνθρακες, όπως ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, φρούτα και λαχανικά, για να επιτευχθεί η μέγιστη αποθήκευση υδατανθράκων.

  • Δεν παραλείπουμε την πρωτεΐνη πάντα με μέτρο

Η πρωτεΐνη δεν παρέχει πολλά καύσιμα για ενέργεια. Αλλά τη χρειαζόμαστε για να διατηρήσουμε τους μύες μας. Έτσι, μπορούμε αντί για συμπληρώματα διατροφής, να προτιμήσουμε τρόφιμα με πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας όπως άπαχο κρέας, ψάρι, πουλερικά, αυγά, γάλα, ξηρούς καρπούς ή φασόλια.

  • Δεν καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες τροφίμων με λίπος

Φυσικά, ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται τροφές που να περιέχουν λίπος, αλλά είναι καλό να προτιμάμε κυρίως τα ακόρεστα λίπη που μπορούμε να τα βρούμε σε ξηρούς καρπούς, αβοκάντο, ελιές και λιπαρά ψάρια.

  • Δεν παραλείπουμε τα υγρά

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κρατάμε τον οργανισμό μας ενυδατωμένο, πόσο μάλλον όταν ασχολούμαστε με τον αθλητισμό. Έτσι, καταναλώνουμε όσο το δυνατόν περισσότερο νερό και φυσικά αποφεύγουμε τα διάφορα αναψυκτικά.

  • Αναπληρώνουμε τους χαμένους ηλεκτρολύτες

Η εφίδρωση αφαιρεί και υγρά και ηλεκτρολύτες. Οι ηλεκτρολύτες βοηθούν τη μετάδοση νευρικών σημάτων στο σώμα μας. Για να τους ανανεώσουμε, προτιμάμε αθλητικά ποτά. Εάν, επίσης, χάνουμε πολλά υγρά, όπως όταν ιδρώνουμε, αραιώνουμε τα αθλητικά ποτά με ίσες ποσότητες νερού για να πετύχουμε καλύτερη ισορροπία υγρών και ηλεκτρολυτών.

Βλέπουμε λοιπόν πόσο πολύ μας βοηθάει η σωστή διατροφή στο να διατηρήσουμε την καλή υγεία και λειτουργία του οργανισμού μας, πολύ περισσότερο όταν αθλούμαστε και μάλιστα επαγγελματικά, όπου οι προπονήσεις είναι εντατικές και συχνά εξαντλητικές.

Συνδυαστικά με την καλή διατροφή έρχεται και ο ετήσιος ιατρικός έλεγχος που πλέον είναι απαραίτητος, ώστε κάθε αθλητής να διατηρήσει το δικαίωμά του να συμμετέχει στις προπονήσεις και στους αγώνες της ομάδας του.

Ακολουθώντας λοιπόν μια σωστή διατροφή και τον ετήσιο ιατρικό έλεγχο μπορούμε με ασφάλεια να συνεχίσουμε να ασχολούμαστε με τον αθλητισμό.