Προστατεύουμε την καρδιά μας

Η υγεία της καρδιάς μας είναι ο πιο σημαντικός στόχος που έχουμε για μια καλή και εύρυθμη καθημερινότητα και ζωή. Για να το πετύχουμε αυτό δυο πράγματα πρέπει να προσέξουμε. Να κάνουμε συχνές εξετάσεις και να ακούμε τις συμβουλές του καρδιολόγου μας, καθώς επίσης και να προσέχουμε τη διατροφή μας.

Μια πολύ αξιόπιστη μέθοδος των τελευταίων χρόνων είναι η εξέταση stress echo. Η συγκεκριμένη εξέταση είναι απλή και σύντομη, αφού γίνεται μέσω της άσκησης του ασθενούς σε κάποιο διάδρομο ή σε στατικό ποδήλατο ή με τη χορήγηση φαρμάκου που προκαλεί στρες στην καρδιά και διαρκεί συνολικά περίπου μια ώρα.

Το στρες έκο στον dr. Καραγιάννη μας παρουσιάζει τυχόν δυσλειτουργίες της καρδιάς και είναι η ιδανική εξέταση για ασθενείς με εμφάνιση στεφανιαίας νόσου, με κινητικά προβλήματα, για ασθενείς που παρουσιάζουν ηλεκτροκαρδιογραφικές διαταραχές ή που φέρουν βηματοδότη, καθώς και σε ασθενείς με γνωστή στεφανιαία νόσο για τακτικό έλεγχο.

Με αυτόν τον τρόπο, ο γιατρός μας μπορεί να προβλέψει τυχόν δυσάρεστες εκπλήξεις όπως κάποιο επικείμενο έμφραγμα του ασθενούς.

Από την άλλη, και ενώ οι εξετάσεις είναι απαραίτητες για τη διαφύλαξη της υγείας της καρδιάς μας, δεν πρέπει να ξεχνάμε και να παραλείπουμε την υγειινή διατροφή, η οποία συμβάλει θετικά και δυναμικά στην καλή λειτουργία της καρδιάς.

Ποια είναι όμως η ιδανική διατροφή γι’ αυτό το σκοπό;

  • Μείωση κορεσμένων λιπαρών, δηλαδή των λιπαρών που προέρχονται από τα ζώα, σε λιγότερο από 7-10% των συνολικών θερμίδων που καταναλώνουμε ημερησίως.
  • Αποφυγή τρανς λιπαρών οξέων.
  • Αύξηση μονοακόρεστων και πολυακόρεστων ελαίων σε 25% περίπου του συνολικού ποσοστού των προσλαμβανόμενων θερμίδων. Ειδικά, για χώρες όπως η Ελλάδα, με την παραδοσιακή διατροφή, δεν υπάρχει πρόβλημα έως και το 30-40% του προσλαμβανόμενου λίπους να προέρχεται από το ελαιόλαδο, που είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα.
  • Ένταξη, επομένως, του ελαιόλαδου στην καθημερινή μας διατροφή.
  • Μείωση διατροφικής χοληστερόλης σε λιγότερο από 200-300 mg/ημερησίως.
  • Αύξηση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών ημερησίως.
  • Προτίμηση στους σύνθετους υδατάνθρακες, δηλαδή σε προϊόντα ολικής άλεσης.
  • Μείωση της πρόσληψης άλατος και της υπερβολικής πρόσληψης αλκοόλ.
  • Συχνότερη πρόσληψη νερού.

Βεβαίως, δεν αρκεί μόνο να ακολουθούμε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής, αλλά είναι επίσης σημαντικό να εντάξουμε και τη σωματική άσκηση στην καθημερινότητά μας, έστω αφιερώνοντας λίγη ώρα καθημερινά για περπάτημα.

Φυσικά, είναι σημαντικό να έχουμε υπ’ όψιν μας ότι ο γιατρός μας είναι ο πλέον κατάλληλος άνθρωπος και ειδικός για να μας δώσει συμβουλές για τη διατροφή που μπορούμε να ακολουθήσουμε και το είδος της άσκησης που μπορούμε να ξεκινήσουμε.

Για το λόγο αυτό, δεν παραλείπουμε να τον ρωτήσουμε για τις τροφές που μπορούμε να καταναλώνουμε και για το ποιο είδος γυμναστικής μπορούμε να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας για να βελτιώσουμε την κατάσταση υγείας της καρδιάς μας.